Αεροπορικά ταξίδια μετά τον Covid – επιστρέφουν τα αεροδρόμια σε κανονικούς ρυθμούς;  – Φίλε χαθήκαμε!

Αεροπορικά ταξίδια μετά τον Covid – επιστρέφουν τα αεροδρόμια σε κανονικούς ρυθμούς; – Φίλε χαθήκαμε!

April 18, 2022 0 Von admin

Καλό Πάσχα σε όλους!

Φωτογραφία από το 2015. Ναι, αυτό είναι κρασί στο τραπέζι… Για πρωινό 😀

Αποφασίσαμε να περάσουμε αυτές τις διακοπές του Πάσχα στην Κροατία με την οικογένειά μου. Δεν έχω πάει σπίτι για το Πάσχα από το 2015. Μου λείπει το μεγάλο πρωινό γλέντι που κάνει η μαμά μου. Επίσης, ο σκύλος της οικογένειάς μας είναι πραγματικά ηλικιωμένος και η υγεία του υποβαθμίζεται, πρέπει να του δίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερες αγκαλιές.

Το περασμένο καλοκαίρι, η Ryanair άνοιξε απευθείας γραμμή από το Στάνστεντ στο Ζάγκρεμπ καθ‘ όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτό έκανε την επιστροφή στο σπίτι για μικρότερες περιόδους, εκτός της τουριστικής περιόδου, ευκολότερη και πολύ φθηνότερη.

Τι περιπέτειες λοιπόν στο αεροδρόμιο είχαμε αυτή τη φορά;

Οι ουρές

Με το Ηνωμένο Βασίλειο να εγκαταλείπει όλους τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και πολλές άλλες χώρες να ανοίγουν τα σύνορά τους (η Κροατία αφαίρεσε όλους τους περιορισμούς την ημέρα πριν φτάσουμε), μπορείτε να περιμένετε ότι το αεροδρόμιο θα είναι γεμάτο. Και είναι γεμάτο. Οι ουρές για τα γραφεία check-in φιδώνουν μέχρι τις εισόδους του αεροδρομίου. Παρόλο που ο πίνακας ανακοινώσεων λέει ότι ο προορισμός σας βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο γραφείο, η Ryanair είχε όλα τα γραφεία ανοιχτά για όλους τους προορισμούς. Με λίγα λόγια, ήταν αρκετά χαοτικό.

Ευτυχώς, το αεροδρόμιο διαθέτει ένα τμήμα απόθεσης αποσκευών (τμήμα G) – φέρνετε την τσάντα σας σε ένα μηχάνημα, σαρώνετε την κάρτα επιβίβασής σας, ζυγίζετε την τσάντα και επικολλάτε την εκτυπωμένη ετικέτα αποσκευών. Στη συνέχεια το αφήνετε στην ενότητα H (ακριβώς πριν από την ασφάλεια).

Υπήρχε επίσης μια τεράστια ουρά για την πτώση αποσκευών, αλλά πήγε πολύ πιο γρήγορα από αυτή για το check-in + την πτώση αποσκευών.

Μερικές συμβουλές για να ξεπεράσετε αυτή τη δοκιμασία πιο γρήγορα:

• Check-in online! Όχι μόνο όλα θα πάνε πιο γρήγορα, αλλά θα εξοικονομήσετε και χρήματα.
  • Εάν είναι δυνατόν, ταξιδέψτε μόνο με χειραποσκευή. Με αυτόν τον τρόπο, εάν κάνετε check-in στο διαδίκτυο και δεν έχετε αποσκευές για κράτηση, μπορείτε να πάτε κατευθείαν στην ασφάλεια.
  • Εάν ταξιδεύετε με κάποιον, χωριστείτε στις ουρές – αυτός που φτάνει πιο γρήγορα καλεί το άλλο άτομο και περνάτε και οι δύο.
  • Πηγαίνετε στο αεροδρόμιο νωρίτερα από ό,τι συνήθως.

Η ψευδαίσθηση της εξαιρετικά απασχολημένης ασφάλειας

Πέρυσι χάσαμε την πτήση μας για Ζαντάρ λόγω των τεράστιων ουρών για ελέγχους ασφαλείας. Καθώς περίμενα στην ουρά αποσκευών, παρατήρησα ότι υπήρχαν άνθρωποι που περίμεναν να περάσουν από την ασφάλεια στον κύριο τομέα του αεροδρομίου – οι ουρές ήταν τόσο μεγάλες που οι επιβάτες δεν μπορούσαν όλοι να περάσουν από τις πύλες ελέγχου της κάρτας επιβίβασης.

Πήραμε το μάθημά μας από τη μία και μοναδική χαμένη πτήση μας και αγόρασα γρήγορα fast track και για τους δυο μας. Καθώς περάσαμε από τις πύλες ελέγχου της κάρτας επιβίβασης και φτάσαμε στην ασφάλεια, είδαμε τον λόγο για τις μεγάλες ουρές.

Η τρέχουσα κατάσταση στο Stansted είναι ότι ο τομέας της ασφάλειας είναι χωρισμένος στα δύο – το ένα μισό για το fast track, το άλλο για τους «κοινούς». Αυτό σημαίνει ότι οι μη γρήγοροι επιβάτες έχουν πλέον μόνο το μισό χώρο για να μπουν στην ουρά και να περάσουν από τις λωρίδες. Αυτό δημιουργεί τότε την ψευδαίσθηση ότι υπάρχουν πολύ περισσότεροι άνθρωποι στην ουρά, ενώ στην πραγματικότητα, απλώς δεν έχουν τόσο πολύ χώρο πια.

Αυτή η ψευδαίσθηση σας κάνει να πιστεύετε ότι δεν θα ξεπεράσετε ποτέ την ασφάλεια εγκαίρως, παρόλο που έχετε περίπου 2 ώρες μέχρι την πτήση σας, ώστε να καταλήξετε να αγοράσετε fast track και να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα. Μην με παρεξηγείτε, δεν μετανιώνω που έλαβα το πρόσθετο γρήγορο κομμάτι μας, καθώς αυτό ήταν το πρώτο χωρίς άγχος, πραγματικά χαλαρωτικό ταξίδι στο αεροδρόμιο που είχαμε εδώ και χρόνια. Αλλά είναι ένας αναιδής τρόπος να τρομάξεις τους ανθρώπους να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα.

Αφίξεις στο αεροδρόμιο του Ζάγκρεμπ, μια ωραία αντίθεση με το γεμάτο Stansted.

Ο κόσμος επιστρέφει σιγά σιγά στις μέρες πριν από την Covid. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Covid ανήκει στο παρελθόν – δεν είναι και πιθανότατα δεν θα γίνει ποτέ. Θα είναι μια από εκείνες τις ασθένειες με τις οποίες πρέπει να μάθουμε να ζούμε.

Οι μάσκες δεν είναι πλέον υποχρεωτικές στα αεροδρόμια, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να απαιτούν να φορούν μάσκες ενώ βρίσκεστε στο αεροπλάνο. Η απόσταση μεταξύ των ανθρώπων δεν είναι πλέον απαραίτητη, αλλά μετά από τόσο καιρό νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς συνηθίσαμε στην πολυτέλεια να μην αναπνέουν τυχαίοι άνθρωποι μέσα στον προσωπικό μας χώρο.

Ο κόσμος επιστρέφει στην κανονικότητα, ναι, αλλά σίγουρα πρέπει να μάθουμε κάτι από τα δύο τελευταία χρόνια απομόνωσης και φόβου. Ας μην αγνοήσουμε όλα τα μέτρα ασφαλείας και ας συνεχίσουμε να φοράμε μάσκες όταν δεν αισθανόμαστε πολύ καλά ή όταν είμαστε σε χώρους με πολύ κόσμο. Λίγο πάει πολύ.

Πότε ήταν η τελευταία φορά που μπήκατε σε αεροπλάνο; Έχετε ταξιδέψει κατά τη διάρκεια της πανδημίας; Ενημερώστε μας στην ενότητα σχολίων!